részecske-szürő


autocali válasz 2016-05-18 15:18:38
Szia!
Jó eséllyel az önindító bronzkeféje elkopott.
Önindító leszerel, könnyen lejön, (jó helyen van viszonylag) kefe csere és OK. Többféle kefeházzal gyártották, vidd magaddal a kibontott alkatrészt az üzletbe, vagy gyári szám alapján rendeld meg a neten. (ha az a baj)
Előzmény: laci (2016-03-10 20:43:57)

laci válasz 2016-03-10 20:43:57
Segítséget szeretnék kérni!Dobló1.3 benzinesem (2005)van hogy nem indul van hogy elsőe.Amikor nem indul nem is kattan a blendiksz csak a relék a kinti biztosító táblába.Kiszámíthatatlan .
Szerintetek mi lehet a hiba forrása??
Erre a hozzászólásra 1 db válasz érkezett.
Válaszok megtekintése

eldobló válasz 2010-02-14 14:34:26
dadly70
válasz | megnéz
2010.02.05 19:49:14 © (1621)

Ez már sajnos egy új, de ugyan azt csinálja, mint arégi.
Előzmény: csá (1620)

csá
válasz | megnéz
2010.02.04 11:41:55 © (1620)

Jól értem, hogy ez új autó, vagy a régid?
Előzmény: dadly70 (1619)

dadly70
válasz | megnéz
2010.02.03 18:07:56 © (1619)

KERESEM AZOKAT A DOBLÓS SORSTÁRSAIMAT, AKIK HASONLÓAN JÁRTAK a részecske-szűrővel, ugyanis az új autóm is ugyan azt csinálja 4000 km-t ment el olajcsere után és ugyan úgy felhígította a motor olajt gázolajjal 24.000Ft szervizköltség, mert a garancia erre nem jár, trélerrel kellett beszállítani a szervizbe, mert a kompurter letiltott, a trélert ugyan a Fiat Hungária fizette.
EGY KÖZÖS EREDMÉNYESEBB FELLÉPÉS ÉRDEKÉBEN HIVJATOK A 06-30-436-8891-EN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: dadly70 (1612)

f2ride
válasz | megnéz


eldobló válasz 2010-02-14 14:32:19
Hello!

Én is hasonló problémákkal kínlódtam, amit nem tudtak megoldani a részecskeszűrő eltömítődését a Komputer érzékeli és kb 4 -szeres üzemanyagot jutatt a motorba, aminek a kipufogó szelepen keresztül kéne távozni és HA ÉLÉG MELEG A KÖZÉPSŐ KIPUFOGÓDOB A GÁZOLAJ MEGGYULLAD ÉS KIÉGETI A RÉSZECSKE SZŰRŐT-
EZ A KONSTRUKCIÓ ÚGY SZAR AHOGY VAN , MERT HA NEM ELÉG MELEG A DOB, A GÁZOLAJ A KORMOT ÖSSZERAGASZTJA, a komputer egyre több gázolajat küld a motorba ami nem tud a kipufogón keresztül távozni, és az OLAJLEHÚZÓ-GYŰRŰKÖN KERESZTÜL LEFOLYIK AZ OLAJTEKNŐBE A MOTOROLAJAT FELHÍGÍVA OLAJ-CSERÉT KÉR A KOMPUTER!!!!!!!!!!!!!!!
a FIAT HUNGÁRIA bábáskodása mellett az autómból eltávolították a részecskeszűrőt és beépítettek egy elektronikát a komputer kicselezésére, sajnos ez sem oldotta meg a problémámat, mert a komputer ismét motorhibát jelzett, ezek után egy szűkítőt építettek be az eltávolított részecskeszűrő helyére , de egy bizonyos idő után a komputer megint motorhibát jelzett, az egész átalakítás 50.000FT-OMBA KERÜLT PERSZE RENGETEG BOSSZÚSÁG ,ÉS VÉGÜL NEM LETT JÓ!!!!!
Az autómat végül is kicserél tem, mivel az előző kocsim garanciája lejárt nem tudtam mit tenni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itt mellékelem a levelezésemet a Fiat Hungáriával, ne hagyd magad!!!!!!!!!!!!!!
Felhasználónév: *
Jelszó: *

* Felhasználó létrehozása
* Elfelejtett jelszó

Szponzorok

* Néplap
* éttermi rendszer
* Immobilien Ungarn
* ingyenes webáruház
* számítógép bolt
* weblap, tárhely, hoszting
* szivesen hirdetne itt ön is?

Új felhasználók

* fido30
* rak laszlo
* ovariga
* Tóth Tamara
* veta

További friss tartalmak listája itt (katt ide)

Dobló fogyasztás probléma
Junior, 2007, március 28 - 20:50

* Társalgó

Sziasztok Fiatosok!

Kérdésem lenne a tapasztalataitokról (aszzem így helyes): szóval olyan gondokkal küzdök mostanában, hogy a 3 kónapos Doblómnak 4-500 km-en belül tömődött el a részecskeszűrője, és rendszerensen ugrik fel jelentősen a fogyasztás 15-20 percre.
A szervízben azt mondták, hogy nincs "szervi" baja az autónak, csak pörgessem, az se baj, ha 3500-4000-es fordulatnál váltok.
Elsősorban az újabb típusok tulajdonosaitól érdeklődnék, hogy náluk hogy megy ez, de mindenki ötletét, tanácsát köszönettel fogadom.

Üdv: Junior
‹ fiat uno Fiat Brava 1.4 12V műszerfal világítás ›

* Új hozzászólás

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek
A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Fogyasztás a Grandeval
Vendég, 2009, november 15 - 20:18

Sziasztok!

Érdekelne, hogy tapasztalat szerint mennyit eszik tartós autópálya használatban (130-140km/h) egy Fiat Grande Punto 1.3MJet?

* válasz

Olajcsere házilag?
Vendég, 2009, október 29 - 11:46

Lehetséges olajat cserélni házilag Dobló 1.3 Mjet-en?
Ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg velem!
Előre is köszi:Sanyi, akinek tele van a töke a szervizekkel!

* válasz

olajcsere házilag
Vendég, 2009, december 24 - 16:07

Szia Sanyi!
Persze, hogy lehet cserélni házilag, de eltart egy ideig, amíg a csavarokat leszeded a motortakaró lemzről, majd azt kifűzöd a lökhárító alól. Kell hozzá 2 óra, 10-es 13(12?)-as villáskulcs, 12-es imbuszkulcs, az olajszűrőből viszont kétféle van, és csak kiszereléskor fogod látni, hogy melyik kell bele (armafilt.hu itt a legolcsóbb).
Az olajszűrőt kicsit macerás kiszedni, de csak elsőre, utána már tudod mit hogyan. Az elektronika miatt viszont kell menned valahova, ahol kiütik a szervíz és olajcserenyafogást.
Árpi

* válasz

Motor olaj higulása.
Vendég, 2009, augusztus 24 - 16:41

Szép napot mindenkinek.
Az én autóm nem Dobló, hanem Multipla, de az Mjet motor közös. A probléma is az. Szervizbe vitette magát az autó (12 nappal később tudták fogadni)de kiokositottak hogy menni kéne vele tartósan legalább fél órát a részecskeszürő miatt.Megtettem és másnapra eltünt a hiba. Azért elvittem töröltetni, és kiderült hogy az olaj felhigult és cserélni kell. Most hogy mások tapasztalatát is olvasom, végül is egész jó eredmény a 14000 km csere óta.
Üdv. Remete.

* válasz

1,3 Mjet
Vendég, 2009, június 6 - 21:16

Ugyan ez a problémám egy Fiat 500 1,3 Mjet-tel. 0km-es új autóként vettem, naponta dolgozik a részecskeszűrő tisztítási folyamata, ilyenkor 15-20 percen át magasabb az alapjárat és egy egyszerű gyorsításnál bizony 25L/100 km-en ál a pillanatnyi fogyasztásmérő. 1,3 Mjet! 5010Km-nél kiírta az olajcsarét. Felhigult az olaj, a szervízben a legnagyobb nyugodtsággal az mondták, hogy belefolyt a gázolaj és ezért van.
Ne csak a városban használjam és pörgessem a motort. Jó. Senki nem mondta és nincs leírva sehol hogy ezt az autót nem lehet városban használni. Kérdés: Akkor lehet, hogy újjabb 5000 km múlva ismét olajcserére kell jönnöm? Válasz: Lehetséges. De eljátszották, hogy ilyen problémával még nem találkoztak és nem tudnak mit tenni, ez ilyen.
Nem tudok mit csinálni, megprobálom eladni és soha többet Fiat!
Zozo

* válasz

?:???????????????????????
eldobló, 2009, május 3 - 16:19

Fiat Magyarország Kft
Műszaki Vevőszolgálat
Nagy Gergely Úr Részére

Tisztelt Nagy Gergely Úr !

A következő kéréssel fordulok önökhöz 2008 szep. 16.-án használtan vettem egy 2006 06. 12.-én Magyarországon forgalomba helyezett FIAT Doblo Panorama 1.3 JTD multijet típusú gépkocsit a gépkocsi 80.000 nagy szervizét 84500 km-nél olajcserével együtt megcsinálták, jelenleg a gépkocsiban 93.600 km van.
87.000 km-nél a computer motorhibát jelzett beszaladtam egy szervizben kitörölték a hibajelet, de nem találták meg a hiba okát a kocsi jól húzott a motor nem melegedett a 7000Ft-ot fizettem nekik.
2009 01.028.-án 89.000 km-nél a computer olajcserét jelzett,és meglepődve tapasztaltam, hogy az olajszint a maximum felett kb 1cm.-rel megemelkedett és felhígult.
Mivel a korábbi szervizzel rossz tapasztalataim voltak felhívtam önöket és az önök ajánlására a másik szervizhez fordultam.
Kicsit furcsállottam, hogy miért 4500 km megtétele kell olajcserét csinálni, amikor a szervízkönyv szerint ezt 20.000km-enként kéne megtenni munkafelvevő tájékoztatott, hogy ennél a típusnál típushiba, hogy a részecskeszűrő nem égeti el a gázolajat és azt a motorolajba folyatja!! Azt javasolta, hogy autópályán alaposan hajtsam meg a kocsit legalább hetente egyszer mert a hibát az okozza, hogy csak városban használom a kocsit, ez azért nem igaz mert a munkaköröm olyan, hogy gyakran kell vidékre járnom ezt azzal bizonyítom, hogy az elmúlt 7 hónapban 9100 km-t tettem meg ez csak városban egy kicsit sok lenne!!!

Az eredeti Selenia motorolajat és a szűrőket én hoztam így csak 17800Ft-ba került a szerviz 26000 ft-ot kért volna érte+ kifizettem 6000FT-ot, ez összesen 23.800Ft.
A szervizben a hibákat kiolvasták a computert lenullázták nem találtak egyébb meghibásodást, a munkafelvevő tanácsára a szervizből távozva kocsit alaposan kihúzattam kb 3500ford/percig ekkor azonnal motorhibát jelzett ki úgyhogy visszavittem a hibajelet kitörölték, de meghibásodást nem találtak két nap múlva ismételten motorhibát jelzett ki a computer ismételten motorhibát jelzett ki, de csak négy nap múlva tudtak fogadni és addigra a kijelzés megszűnt hibát nem találtak !
Fiat Magyarország Kft
Műszaki

Kb március végéig hibátlanul tudtam használni a kocsit akkor ismételten motorhibát jelzett jeleztem a szervíznek azt a tájékoztatást kaptam telefonon, ha a porlasztó csúcsokat kell cserélni az db-ként 70.000ft-ba fog kerülni ez összesen 280.000 Ft.

Ezek után elvittem a kocsit egy diesel injektor szakszervizbe megpróbálták a hibát kiolvasni azt kitörölték, valami szelep állítólag fennakadt az injektorban, de magától megjavult, de a kocsi erőtlen volt és nem húzott megfelelően, akkor nem tudták a hibát orvosolni és visszarendeltek egy hét múlva ismételten 7500Ft-ot fizettem.

Két nap múlva a kocsi megjavult ismételten erőre kapott a motor úgy hogy végül is nem mentem vissza hozzájuk. Tanácsukra rendszeresen használom a Pro-Tec common rail diesel Német gyártmányú tisztító folyadékot az üzemanyagba, ez sem olcsó mulatság!!

Április 25.-ig hibátlanul autóztam majd menetközben meleg motornál a részecskeszürő jelzője kigyulladt és azonnal rá a motorhibát jelzett a computer rá egy napra olajcserét is jelzett az egészben az a furcsa, hogy előtte Győrben, és Szegeden voltam végig autópályán 3200fordulattal autóztam!!!!

Mint látszik nem igaz az,hogy csak városban használom az autómat!!
Beszéltem a harmadik Fiat Szervizzel hátha ők jobban értenk hozzé????? Hát nem sok jóval kecsegtettek

szoftverfrisítés 6800F+ olajcsere27000ft, de az ottani munkafelvevő szerint is nem vagyok egyedül ezzel a hibával, és nem sokkal lesz jobb az autom

ARRA KÉREM ÖNÖKET, HOGY ÁLLÁST FOGLALJANAK, HOGY TIPUSHIBÁRÓL, VAGY A SZERVIZEK HOZZÁ NEM ÉRTÉSÉRŐL VAN SZÓ ?
MIVEL A 4. SZAKSZERVIZ MUNKAFELVEVŐJE IS AZT ÁLLÍTJA, HOGY TIPUSHIBÁRÓL VAN SZÓ ÉS AZ INTERNETTEN IS TÖBB HASONLÓ ESETTEL TALÁLKOZTAM TÖBB SORSTÁRSAMMAL SZEMÉLYSEN IS FELVETTEM A KAPCSOLATOT KÉREM INTÉZKEDÉSÜKET A GYÁRTÓ FELÉ, VAGY KÉREM ,HOGY AZ ÖNNÖK SZAKÉRTŐJE ASZISZTENCIÁJÁVAL AZ ÖNÖK ÁLTAL MEGNEVEZETT SZERVIZBEN SZEMÉLYES JELENLÉTEMMEL A FENTI HIBÁT KIJAVÍTSÁK!!

Azt azért mégsem lehet állítani, hogy az normális, hogy 4000km-enként keljen kb 32.000ft költséggel olajat cserélni.

Mellékelten elküldöm a velem hasonló meghibásodásokról a leírásokat, persze valószínűleg tudomása van róluk.
Mivel nem egyedi esetről van szó , ha nem történik számunkra kielégítő intézkedés meg fontoljuk esetleges közös fellépés eshetőségét, megkérném, hogy ennek a tudatában intézkedjék.

Várom mielőbbi válaszát tisztelettel

eldobló válasz 2010-02-14 14:30:10

Küldve: 2010. február 12. 15:38
Címzett: Newfiling
Tárgy: FW: tudatosvasarlo.hu FAQ kerdes



-----Original Message-----
From: "TudatosVásárló.hu" [mailto:szerk@tudatosvasarlo.hu]
Sent: Thursday, January 21, 2010 1:23 PM
To: XY
Subject: Re: tudatosvasarlo.hu FAQ kerdes

Kedves panaszos!


Kérdéseit köszönettel megkaptuk, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tudom tájékoztatni:

Sajnos amennyiben a forgalmazó nem hajlandó önként cserélni, akkor a csere érdekében érdemes jogi segítséget igénybe venni. Ugyanis, ha már járt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál és a Békéltető Testületeknél is, akkor már csak egy eszköze van a jogérvényesítésre: a bíróság. Ma Magyarországon az egyetlen olyan szervezet, mely kötelező erejű döntést hozhat vitás ügyekben nem más, mint a bíróság.

A gépjárműnek azoknak a követelményeknek kell megfelelnie, amiket a vásárlás folyamán ígértek, leírtak (illetve azoknak is, melyeket ésszerű körülmények között elvárhatunk a terméktől), ettől lesz a teljesítés hibátlan jogi értelemben.
Azaz, ha az autó nem felel meg azoknak a követelményeknek, melyeket a gyártó a műszaki leírásában megadott, akkor nyugodtan mondhatjuk azt, hogy hibás teljesítés történt, és a fogyasztó alappal tarthat igényt a Polgári Törvénykönyv 306.§ rendelkezéseiben foglalt jogosultságokra. Még akkor is hibás a teljesítés, ha ők kiegészítő használati utasítást bocsátottak az Ön rendelkezésére, mely szerint ez "természetes jelenség", hiszen ennek Ön nem volt a tudatában, ezt a vásárláskor nem közölték Önnel, papírt nem kapott róla.

A vásárlók megtévesztésének a kategóriája szerintem akkor állnának fel, ha egyik termékük sem lenne képes azokat a műszaki követelményeket produkálni, melyeket a gyártó ígért (nem idevágó példával szemléltetve:
ha egy termékről azt állítják, hogy gyógykészítmény, holott soha nem vizsgálták ilyen irányú hatását, vagy az nem bizonyítható). Ebben az esetben alappal lehetne azt mondani, hogy megtévesztették a vásárlókat az autó lényeges tulajdonságaiban.
Az Önök esetében azonban sokkal inkább arról van szó, hogy egy, vagy néhány termék gyártási eredetű hibában szenved, és nem képes a saját műszaki előírásainak megfelelni.
A Gazdasági Versenyhivatalhoz akkor érdemes bejelenteni a vásárlók megtévesztését, ha valóban kimutatható, hogy több autó, vagy a forgalomba hozott autók zöme nem felel meg a műszaki előírásoknak, melyeket a gyártó ígért.

A jogszabály elsősorban a kijavítást követeli meg a forgalmazótól, tehát a fogyasztónak egy bizonyos mértékig el kell fogadnia a javítást.
Kicserélést akkor kérhet a fogyasztó, ha a hiba nem javítható, vagy a javítást nem végzi el a forgalmazó, illetve, ha a javítás jelentős kényelmetlenséget okoz a fogyasztónak.
Az Ön által elmondottakból leszűrhető, hogy folyamatos meghibásodásról van szó, tehát eddig érdemben nem sikerült a felmerült hibát, hibákat orvosolni. A bírói gyakorlat szerint a háromszori ugyanolyan jellegű meghibásodás már alapot adhat a cserére, az igénye jogos lehet. Az Ön esetében pedig a jelentős kényelmetlenség is megállhatja a helyét, bár ez bírói mérlegelés körébe esik.

Az autókra 1 éves kötelező jótállás vonatkozik (sajnos nem említi a levelében, hogy a gyártó, forgalmazó vállalt-e többletjótállást). Ez a határidő meghosszabbodik azokkal az időtartamokkal, melyek alatt Ön nem tudta használni az autóját (azaz a szervizkönyvben össze kell számolni azokat a napokat, melyek alatt az autó a szervizben volt). Azonban még így is fennáll a veszélye annak, hogy a jótállási idő már letelt vagy letelőben van (a 2008-as vásárlásra tekintettel). A jótállási idő előnye Önnek, mint fogyasztónak, hogy a forgalmazó köteles bizonyítani a termék hibátlanságát, ha elzárkózik a cserétől. Azaz nem elég az, hogy szerinte jó, és nem hibás, hanem szakértővel kell igazolnia, hogy a termék hibátlan.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy az egy éves időtartam után Ön már semmit nem tehet. A szavatossági időn belül (2 év) továbbra is kérheti a kijavítást, kicserélést. A hátrány a jótállási időhöz képest abban van, hogy ilyenkor már Önnek kell bizonyítania a termék hibáját.

Ezekre tekintettel azt tudom javasolni Önnek, hogy ha valóban szeretné a vitát rendezni, akkor forduljon bírósághoz.
Az anyagi nehézségekkel kapcsolatban érdemes tájékozódni a jogi segítségnyújtás lehetőségeiről.

Tisztelettel:
Dr. Ottlakán Johanna
Tudatos Vásárlók Egyesülete



Tudatos Vásárlók Egyesülete
Association of Conscious Consumers
1027, Budapest, Bem rkp. 30. II./19. Hungary
tel/fax: (+36) 1 225 8136
www.tve.hu, www.tudatosvasarlo.hu

Elindult a www.TudatosUtazo.hu !




eldobló válasz 2010-02-14 14:25:11
Tisztelt Ügyfelünk!



Köszönettel átolvastam a bejelentését.



Az ügyben készséggel a rendelkezésére állok. Természetesen konkrét jogi állásfoglalást az iratok áttekintése után tudok adni!



Kérem szíveskedjen visszajelezni, hogy hány tulajdonos adna megbízást.



Az alábbi iratokra lenne szükségem autónként 4-4 példányban(másolatban):



- Forgalmi engedély

- Törzskönyv

- Adásvételi szerződés

- Szervizkönyv, pótlapok, javítási lapok

- Írásbeli igénybejelentés FIAT-hoz

- Fiat válasza

- Hatóságok válasza



Jelezni kívánom, hogy az ügy eldöntése műszaki szakkérdés, tehát műszaki szakértő bevonására lesz szükség a perben. Ha még jótállásos az autó, akkor a bizonyítási teher a másik felet terheli. Szavatosság esetén Önt.



Az ügyben várható költségek, amelyeket előlegezni kell:
























eldobló válasz 2010-02-14 14:21:03
Olvastam hozzászólását a Fatclub.hu-n.

Sajnos velem is ez történt.

2008. októberétől harcolok, hogy cseréljék ki autómat.

Jövő héten viszem a sokadik szervizre (?), a fogalmam sincs már hányadik olajcserére, stb.

Igen, valóban össze kell fognunk és közösen menni a Gaál Tamás és csapatához.

Küldöm az ügyvédnő levelét, akivel felvettem ez ügyben a kapcsolatot, továbbá egy másik fórumról kapott választ is.

Megjegyzem, az igen magas polgári peres költségek, és a hosszú ideig tartó pereskedés miatt jobb lenne közös fellépéssel elérni, hogy kicseréljék az autókat.

Már több Doblossal beszéltem, de valami miatt nem megy előre a közös fellépés dolga.

Amennyiben már ott tart a dolog, hogy Pestre kell menni, kérem, ki ne hagyjon a „buliból”


eldobló válasz 2010-02-14 14:17:07
új
újabb fejlemények
eldobló, 2010, február 14 - 10:41

Itt gyüjtöm sortársaim listáját !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Attól tartok, hogy a Fiat Hungária által történt átalakítások nem oldják meg a problémáinkat, mert szerintem szoftver hiba okozza a motorolaj felhígulását, és amennyiben a programból nem törlik a részecske-szűrő égetését , mivel az utólag /szerintem barkács módon / beépítettet elektronika ezt 100%-ig nem blokkolja azt és a kiszedett részecske-szűrő mellett is úgy érzékeli, hogy az eltömítődött elindítva az égető programot újra felhígítja a motorolajat !!!!!!!!!!!!!!!!

Most beszéltem egy sorstársukkal az átalakítás náluk sem sikerült a Doblója össze vissza működik 11litert fogyaszt, rettenetesen füstől, és részecske szűrő nélkül is felhígítja a motorolaját, azt hiszem a Fiat Hungária csak az időt húzza.

Beszéltem a Közlekedés Főfelügyelet Mozaik utcai vizsgaállomásával, azt mondják. Hogy nem lehet részecske-szűrő nélkül levizsgáztatni a kocsit mert ha nem felel meg a forgalmiban feltüntetett "V.9"-10 kategóriának Euro IV motor meg fogják buktatni, Azt hiszem nem ússzuk meg a pereskedést a második a második doblómat is át akarják alakítani, mivel az első nem sikerült .

Várom jelentkezéseiket

eldoblo
06-30-436-8891 mail newfiling@freemail.hu



Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:

Nyereményjáték
Szavazás
Mi a véleménye az Új 7 üléses Fiat Freemontról?
Nagyon megnyerő
Megnyerő, de nem érdekel
Nem tetszik


Linkajánló
Kedvező Fiat ajánlatok
Teljes FIAT választék, a legjobb árakon.
Szerviz ajánlatok
Kedvezményes szervizcsomagok, szolgáltatások
Gumiabroncs rendelés online
Fiat,Lancia, Alfa Romeo gumiabroncsok ingyenes felszereléssel. Rendelje meg online!
Biztosítás Online!
Válassza a legjobb ajánlatot, hasonlítsa össze a biztosítókat.